Поради батькам: "Граємося і навчаємо вдома"

В. О. Сухомлинський: "Дитина має справжнє емоційне й інтелектуальне життя тільки тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона не краща за здавлену квітку"
Мати нахиляється над колискою. Немовля реагує і посміхається і от починається. Починається саме тісне спілкування у формі гри.
В. О. Сухомлинський: "Гра - це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра - це іскра, що засвічує вогник допитливості"
Батьки, які ведуть дитину по життю, повинні розуміти, що саме в сім'ї починаються перші ігри. Тому батьки, всі дорослі, які поруч з дитиною, повинні навчитися гратися з дитиною, бо без гри дитина не може повноцінно розвиватися, не може дитина стати людиною.



Дорослим на замітку:

1. Гратися потрібно починати з маленькими дітьми. Не потрібно думати, що маленька дитина ще не може розуміти гри. Малюки як губки, вбирають усе, що бачать, чують, відчувають. Тому важливі пальчикові ігри, забавлянки, потішки, ігри, що розвивають, сенсорні і тактильні навички.

2. Гра - відображення світу, оточуючого життя. Вчіть дитину помічати маленькі деталі, штрихи, зміни і обігрувати. Запропонуйте відобразитите те, що побачили, розповісти про те, що почули. Запропонуйте розповісти, що було б, якби зникли всі пташки, чому потрібно допомагати рослинам, тваринам, птахам. Вчіть підмічати і розповідайте про те, що побачили, які бачать квіти, з яких частин складаються, що потрібно для росту.

3. Збирайте з дітьми гілочки, листя, сухі квіти, каштани, горіхи, робіть з ними масаж, гербарії, обіграйте, ніби всі ці предмети живі, можуть думати і говорити, придумайте казку, віршик, обов'язково наголошуйте на моральних якостях героїв, вияву доброти, співпереживання.

4. Все, що знаходите, та все, що бачать діти, можна наклеїти, розмалювати, побудувати, зліпити, нехай малюк сам назве свій виріб, пофантазує, створить казкове, розкаже, що можна почути , побачити, відчути на картині (що може говорити, які звуки почути, які на дотик), привчайте робити припущення, висувати гипотези (що можна побачити у воді, на небі, на брудній руці).

5. Вчіть дітей виконувати установлені правила, читайте інструкції, намагайтеся їх виконувати самі, під час ігрових дій, коментуйте, чому ви зробили саме так, але як що можна коректувати правила, фантазувати, придумайте щось своє.

6. Знайомте з різними матеріалами, їх властивостями, що можна з ними зробити, як з ними діяти, що можна побудувати, їх якості на дотик (сипиться, ліпиться, колючий, гладенький). Використовуйте ігри з магазину, виготовляйте свої з кольорового паперу, картону, пінопласту, природного матеріалу.

7. Грайте на кожному кроці: уявляйте тварин і предмети на хмаринках, відгадуйте загадки по карнинках (мнемосхемах), які можна знайти в інтернеті, або виготовити самим, привчайте гратися предметами-замінниками, стимулюйте розповідати, що подобається навкруги, що б дитина хотіла б змінити: що подобається у рідному місті, у садочку, вдома, в лісі, яка пора року подобається.

8. Заохочуйте грати у рухливі ігри, рухайтеся разом, використовуйте різноманітні атрибути, всі отримані знання використовуйте в творчих іграх, самі проговорюйте фрази, робіть дії (що говорять у магазині, як спілкуються у сім'ї у будні, на свята, які предмети можна задіяти).

9. Створіть умови для спокійних ігор, вчіть спокійно сидіти, мріяти, мовчки спостерігати, прислухатися, викладати пазли, будувати з конструктора, лего, будівельним матеріалом, грайтеся самі і привчайте дітей до настільно-друкованих ігор.

10. Щоб дитина гралася, потрібно її цьому навчити, батьки повинні створити розвивальне ігрове середовище, де мають бути іграшки, фарби, пластилін, папір, ножиці і клей, різні матеріали для творчості, і найголовніше: знаходьте час для спільних занять, ігор, діяльності, бо ні садок, ні школа, не замінять спілкування батьків з дитиною. Це спілкування - безцінний скарб, який малюк буде нести по життю, пам'ятатиме з теплотою і вдячністю.

К. Д. Ушинський наголошував: "Якщо говорять, що ігри передбачають майбутній характер, майбутню долю дитини, то це правильно у двоякому розумінні: не тільки у грі виявляються нахили дитини і відносна сила душі, але сама гра має великий вплив на розвиток дитячих здібностей і нахилів, а відповідно і на майбутню долю"

Дидактична гра: "Медовий скарб".

Освітні завдання: дати знання дітям про корисні властивості меду, рослин, з яких бджоли беруть мед.

Матеріал: баночки з різним медом, картинки.

Хід гри: 
"Будиночок із дахом, ще й гуде, живуть у ньому пожильці, гудуть, ще й мед несуть"... (вулик).
"Солодкий, але не цукор, липкий, але не клей, смачний, але не цукерка"... (мед).
- Яка дика тварина полюбляє мед? (ведмідь).
- Як називається будиночок бджіл? (вулик).
- Що лікує мед? (кашель, грип, застуду).
- Що можна виготовити з меду? (печиво, цукерки, тістечка, косметику).
Діти розглядають різні види меду – темний (гречаний), зібраний з рослини гречки, яка росте на полі, білий (липовий), зібраний з цвіту дерева липи, жовтий (квітковий), який зібраний з квітів.

Пальчикова гімнастика з пшоном, який насипаний на тарілки. Пересипаємо пшоно з долоні на долоню, долонями надавлюємо на пшоно, розтираємо пшоно на долонях, пшоно на долонях розкриваємо, а потім стискаємо міцно у кулаки, взявши пшоно у пучку, висипати назад у тарілку.

Дидактична гра: "З чого виростає корисна їжа"

Освітні завдання: формувати знання про рослини (овочі, фрукти, злакові), особливості росту, будови, користь, значення, знайомити дітей з шкідливими продуктами; розвивати мовлення, мислення; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.
 Матеріал: столи, машини, фрукти, овочі, хліб, печиво, крупи, чіпси, кока-кола, чупа- чупс, сухарики, жуйка. 

Хід гри: діти позвантажують машини на 4 столи: силуети – сад, город, поле, смітник діти сортують продукти.

Дидактична гра: "Ти і міська природа"

Освітні завдання: формувати знання про поводження у рідному місті, культуру поведінки; розвивати мовлення, мислення, увагу; виховувати бережне відношення до природи, культурне поводження в громадських місцях.

Хід гри: на вулицях рідного міста не можна... (залишати сміття), на клумбах... (зривати квіти, топтатися), на деревах у парку... (ламати гілки, зривати листя, шкрябати стовбури), осіннє листя не можна... (палити, розкидати), у місті потрібно підтримувати... (затишок, чистоту, красу, порядок).

 перейдіть за посиланням та дізнайтесь, як зробити цікаву поробку з картону та паперу 






Коментарі