Комплексне заняття для старшої групи на
тему: "Загадки про казки"
Освітні завдання:
продовжувати вчити дітей вирішувати задачі на додавання, віднімання, знання про
склад числа; формувати знання про дні тижня; закріплювати знання про частини
доби, геометричні фігури, знайомі казки, їх героїв; розвивати логічне мислення,
пам'ять під час вирішення завдань;
виховувати інтерес до занять з математики, казок.
Матеріал: глечик,
лист, геометричні фігури, цифри на магнітах, картинки з частинок.
Хід заняття:
мотивація: пропоную здійснити подорож в казкову країну.
Дидактична гра: "Назви напрямок", - діти лічать кроки, називають напрямок: 5 кроків вперед, 7 кроків вліво.
Розгляд глечика, який стоїть на столі:
Дидактична гра: "Назви напрямок", - діти лічать кроки, називають напрямок: 5 кроків вперед, 7 кроків вліво.
Розгляд глечика, який стоїть на столі:
"Глечик на столі
стоїть і тихесенько дзвенить. Ми до нього підійдем, казку в ньому ми знайдем.
Кругом себе повернись,
казко, де ти, нам з'явись"
Читання листа, де
казки просять допомоги, діти відгадують про які казки загадки, називають їх,
вирішують завдання:
Рахунок в прямому,
зворотньому порядку:
"Хто утік від баби з дідом, не зміг сидіти на вікні.
"Хто утік від баби з дідом, не зміг сидіти на вікні.
Зустрів у лісі різних
звірів, і кожному співав пісні. Хитру лисицю зустрів, і себе занапастив...
("Колобок")
Викладання героїв
казки з геометричних фігур, називання їх та величини.
Склад числа 3.
"В казці він
роботящий, ранесенько вставав, підмітав у дворі чистенько,пісенькою всіх вітав.
З ним жили ледачі
миші, тільки в іграх знали хист. От за це і поплатились. Зветься казка...
("Колосок ")
Діти за допомогою
паличок визначають склад числа, рахують героїв казки, викладають цифри.
"Вигнав дід козу із хати, та й пішла вона блукати.
В
зайця хатку відібрала, всі козу ту виганяли. Рак козулю ущіпнув, зайцю хатку
повернув... ("Коза-дереза")
Фізхвилинка" Весела коза"
Ой,
весела в нас коза (пружинка), любить бігати, стрибати, (біг, стрибки на місці)
Стриб
вліво, стриб вправо (плескання долонями вліво, вправо)
Ой
весела в нас забава. (в парах долоні до долоні рухи вперед)
Вона
має гарні ріжки, побуцається ще трішки (показують
ріжки, кулачком легенько себе по животу)
ріжки, кулачком легенько себе по животу)
Буц
вліво, буц вправо, (плескають вправо, вліво)
Ой
весела в нас забава. (в парах долоні до долоні рухи вперед,
назад почергово)
назад почергово)
Вирішення задач, давайте подивимось відео і спробуємо вирішити завдання :
Тепер давайте спробуємо вирішити цікаву задачу та допоможемо їжачку....
"В лісі, звірам всім на втіху, щось
згубив старенький дід, влізли звірі всі туди, пригадайте, будь ласка, що це за
казка?.. ("Рукавичка")
"Сіра мишка, зелена жабка, зайчик сиділи у рукавичці тихо, прийшов ведмідь і трапилося лихо" 1+1+1+1=4
"Дві синички-сестрички на вербі сиділи, до них подружка синичка прилетіла, скільки стало птиць-синиць?" 2+1=3
"По дорозі зайчик біг, ніс п'ять яблук на обід, одне впало, покотилось, скільки яблук залишилось?" 5 -1 =4
"На подвір'ї цуценята: троє білих, наче сніг, одне чорне, скільки всіх?" 3+1=4
"Сонце дуже припікало, шість яблук соком наливало. Вітерець-пустунець дмухнуа, одне яблуко змахнув. Скільки яблук залишилося?" 6 - 1=5
Називання днів тижня. "На городі виростала, швидко сили набирала, непомітно великою стала"... ("Ріпка")
Рахунок героїв казки, називання днів тижня, хто коли допомагав, у який день рвати ріпку.
Звук струмочка , вірш про струмок:
"Біг струмочок як тепер: у понеділок, у вівторок, в середу, в четвер, у п'ятницю, в
суботу, він продовжує роботу.
Ну й струмочок! У діброві заховавсь - навіть у неділлю він не мав дозвілля",
Діти називають дні тижня, частини доби:
"Коза вселилася в зайчиковий будинок ні в день, ні вночі, ні ввечері?.. (вранці).
Дід вирвав ріпку ні вночі, ні ввечері, ні вранці?.. (вдень).
Мишка прибігла на допомогу ні вночі, ні вдень, ні вранці?.. (ввечері).
Ось цікавий інтернет-ресурс для дошкільнят, де Ваша дитина може вирішити цікаві математичні завдання:
Ось посилання на сайт: https://learning.ua/
Ось посилання на сайт: https://learning.ua/

Коментарі
Дописати коментар