Інтегроване
заняття для старшої групи на тему: "Усім-усім потрібен дім"
Освітні
завдання: формувати знання про житло, людей, тварин, птахів, роль житла,
створення затишку, добробуту оселі; розвивати мовлення під час складання
спільної розповіді по
схемах; виховувати допитливість, інтерес до природи.
Хід заняття: загадка
про будинок:
«У кожної людини він є, любина будує його і
ж ве. У нього є стіни, є двері, є вікна, є поверх один, а буває і кілька, в
середині – затишно, тепло, гарненько, бо там прибирає хазяйка чистенька»... (будинок).
Показ іграшкового будиночка у долоні.
Читання
вірша В. Орлова:
"Хто
в хатинці живе",
-
Хтось уголос сказав коло хати:
-
Схоже, зовсім порожня ця хата?
Зникли
мешканці, ніби на зло.
Цілий
рік, наче пустка, житло.
-
Що ви? -щось зацвірінькало в тиші.
-
Нісенітниця! - пискнули миші.
-
Неподобство!- промовив жучок.
-
І зухвалість! - додав павучок.
-Як
не соромно? Що за нахаба?!
-
Пробурчала обурена жаба.
-
Як у хаті ніхто не гуркоче, як сваритись і битись не хоче,
Діти відповідають,
скільки мешканців побудувало собі житло.
- Що таке житло, для чого
воно потрібне?
Діти розповідають про
житло по схемам.
Дидактична гра: "Назви схожі слова"
житло - приміщення, оселя, домівка, споруда, дім, хата, помешкання є у тварин, комах, птахів, людей. Житло захищає від холоду, ворогів, воно допомагає ростити малюків.
Дидактична гра: "Назви схожі слова"
житло - приміщення, оселя, домівка, споруда, дім, хата, помешкання є у тварин, комах, птахів, людей. Житло захищає від холоду, ворогів, воно допомагає ростити малюків.
Сюрприз: прихід диких тварин, які сумні бо не мають свого житла.
Спробуйте
відобразити їх настрій: сумний, злий, зажурений.
Допомога тваринам:
"Пташка мешкає в гнізді,
білочка живе в дуплі.
Хитра лиска – у норі, а ведмідь – в
барлозі.
Має вовчик-сірячок лігво, їжачок – хатку з
листя й гілочок.
А де ж малий зайчик, зайчик-побігайчик,
собі житло мостить, щоб не мокнув хвостик.
Зайчик хатоньки не має, довгі вуха він ховає.
Під ялинкою, кущем, тож і мокне під дощем".
Зайчик нам приніс кошик, а к ньому лист для малят, просить, щоб йому
допомогли вирішити задачу:
Їжаколис - закрутився у листя та заснув у ямці.
Білочкововк – застрибнув у дупло, гризе
горіхи та шишки.
Ведмідьозай – побудував собі барліг на зиму.
Діти відгадують справжню тварину, називають житло, де живе.
Колективна аплікація: "Будиночок", - з квадратиків наклеювання на
силуетне зображення будинка.
І все там знайоме, все рідне своє, там є,
що поїсти, там є, де поспати, де відпочити - гостей привітати!
Сховає будиночок нас в небезпеку, погану
погоду та іншу негоду.
Лікуємось в ньому, коли ми хворієм, коли
ми далеко – про нього ми мрієм".
Коментарі
Дописати коментар