Інтегроване заняття для старшої групи на тему: "Усім-усім потрібен дім"

Освітні завдання: формувати знання про житло, людей, тварин, птахів, роль житла, створення затишку, добробуту оселі; розвивати мовлення під час складання спільної розповіді по схемах; виховувати допитливість, інтерес до природи.
Хід заняття:  загадка про будинок:
«У кожної людини він є, любина будує його і ж ве. У нього є стіни, є двері, є вікна, є поверх один, а буває і кілька, в середині – затишно, тепло, гарненько, бо там прибирає хазяйка чистенька»... (будинок).






 Показ іграшкового будиночка у долоні.

Читання вірша В. Орлова:

"Хто в хатинці живе",
- Хтось уголос сказав коло хати:
- Схоже, зовсім порожня ця хата?
Зникли мешканці, ніби на зло.
Цілий рік, наче пустка, житло.
- Що ви? -щось зацвірінькало в тиші.
- Нісенітниця! - пискнули миші.
- Неподобство!- промовив жучок.
- І зухвалість! - додав павучок.
-Як не соромно? Що за нахаба?!
- Пробурчала обурена жаба.
- Як у хаті ніхто не гуркоче, як сваритись і битись не хоче,
- Як естрада вночі не реве, то у хаті ніхто не живе?!
































Діти відповідають, скільки мешканців побудувало собі житло.

- Що таке житло, для чого воно потрібне?

Діти розповідають про житло по схемам.
Дидактична гра: "Назви схожі слова"
 житло - приміщення, оселя, домівка, споруда, дім, хата, помешкання є у тварин, комах, птахів, людей. Житло захищає від холоду, ворогів, воно допомагає ростити малюків.

схеми:  

Їжак
















Живе у листі .



















Ховається від негоди. 










Лисиця живе у норі.


















































Ведмідь живе у барлозі. 






















Вовк живе у лігві.






















































































































































































































Сюрприз: прихід диких тварин, які сумні бо не мають свого житла.

 Спробуйте відобразити їх настрій: сумний, злий, зажурений.








 Допомога тваринам: 

"Пташка мешкає в гнізді, білочка живе в дуплі.
Хитра лиска – у норі, а ведмідь – в барлозі.
Має вовчик-сірячок лігво, їжачок – хатку з листя й гілочок.
А де ж малий зайчик, зайчик-побігайчик, собі житло мостить, щоб не мокнув хвостик.
 Зайчик хатоньки не має, довгі вуха він ховає.
 Під ялинкою, кущем, тож і мокне під дощем".

Зайчик нам приніс кошик, а к ньому лист для малят, просить, щоб йому допомогли вирішити задачу:

Їжаколис - закрутився у листя та заснув у ямці.
Білочкововк – застрибнув у дупло, гризе горіхи та шишки.
Ведмідьозай – побудував собі барліг на зиму.

Діти відгадують справжню тварину, називають житло, де живе.

Колективна аплікація: "Будиночок", - з квадратиків наклеювання на силуетне зображення будинка.









"У кожної людини, у кожної тварини, у пташки, комашки будиночок є!
І все там знайоме, все рідне своє, там є, що поїсти, там є, де поспати, де відпочити - гостей привітати!
Сховає будиночок нас в небезпеку, погану погоду та іншу негоду.
Лікуємось в ньому, коли ми хворієм, коли ми далеко – про нього ми мрієм".

Коментарі